Ogłoszenie o obowiązku składania zaktualizowanej informacji o wyrobach zawierających azbest.
Ogłoszenie
Właściciele nieruchomości zawierających azbest przypominamy o corocznym obowiązku składania zaktualizowanej informacji o wyrobach zawierających azbest, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Zgodnie z Rozporządzeniem osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą przedkłada „Informację o wyrobach zawierających azbest”, odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, natomiast podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” właściwemu Marszałkowi Województwa.
„Informację o wyrobach zawierających azbest” sporządza się w dwóch egzemplarzach:
1) jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi;
2) drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Stosowną deklarację należy składać do 31 stycznia każdego roku.
Formularze dostępne są poniżej oraz w siedzibie Urzędu Gminy Rutki, ul. 11 Listopada 7. Więcej informacji pod nr tel. 86 276 31 74 lub w pok. nr 111 w Urzędzie Gminy Rutki.